måndag 10 juni 2013

Vogeltreff


Tog mig en tur i kanoten på River Ljusnan igår. Som jag har längtat efter denna sommar, den tionde tillika den som skulle bli den sista på kolonin. Ett beslut som med mycket vånda vuxit fram under vårkanten. Pörtet är fortfarande osålt. Funderar skarpt på att ändra i annonsen. Söndagsåkare utan händig partner eller gröna fingrar undanbedes. Och det efter diverse. Absolut på grund av donnan som kom inhoppandes på kryckor. Nyopererad och egentligen ute på Blocket efter en luftmadrass och plötsligt hände det - fick en fix idé att bli kolonist. Bad henne vänligt men bestämt hoppa vidare.åt samma håll som han med fläskmersan. Pensionär med kuttersmycke i släptåg och vars landhärkomst han höjde till Hälsingeskyarna. DOM jobbar hårt DOM, sitter inte fast där inte när det gäller grönsaker och ogräsrensning skaru veta!! Jorusatteh - där satte han spiken i kolonikistan alldeles av sig själv. By by happiness inom kort för din del, tänkte jag högt. Vid närmare eftertanke sa det nog också. Fick en tacksam blick av bihanget i retur....



Har svårt att sova. Vogel kvittrar runt knutarna med en intensitet som saknar motstycke. Försöker de säga mig något? Tror jag fått en fix idé - må det bära eller brista i tid och rum men pörtet är nog inte till salu längre. Under parollen värdelöst vetande - har gått ur gruppen Vi som vill ha Stefan J kvar på fejan. Och det folkens var allt ni behöver veta för stunden. Vi snakkes...via Dropbox eller nåt annat kult. Ha däää!

1 kommentar:

Den här soptunnan har fler läsare än din blogg sa...

Jag tycker att du gjort helt rätt. Man kan aldrig vara nog försiktig med till vem man överlåter någotman kärleksfullt vårdat i så många år.

Och FB-gruppen du nämner har jag heller aldrig varit med i. Hur skulle någon som inte är med i FB kunna se den? ;)